Cat costa intocmirea unei cereri de finantare pentru obtinerea unui ajutor de minimis in valoare de 200.000 EURO ?

După ce timp de aproape 2 ani intreprinderile mici si mijlocii romanesti din mediul urban nu au avut acces la programele de finantare nerambursabilă, anul acesta Guvernul Romaniei le-a făcut o surpriză plăcută lansand o noua schemă de ajutoare de minimis.
Potrivit acestei scheme intreprinderile care nu sunt in dificultate si nu au datorii la bugetul de stat pot obtine o finantare nerambursabilă de 100% pentru investitiile ce doresc să le efectueze dacă isi iau un angajament ferm privind menţinerea locurilor de muncă existente la data înregistrării cererii de acord pentru finanţare, precum şi crearea până la finalizarea investiţiei şi menţinerea, pe o perioadă de minimum 3 ani de la finalizarea investiţiei, a:
– 5 locuri de muncă, din care cel puţin două locuri de muncă pentru persoane care nu au avut contract individual de muncă în ultimele 3 luni, în cazul unui ajutor de minimis de până la 100.000 euro inclusiv;
– 7 locuri de muncă, din care cel puţin 3 locuri de muncă pentru persoane care nu au avut contract individual de muncă în ultimele 3 luni, în cazul unui ajutor de minimis de la 100.000 euro până la 200.000 euro inclusiv.

Si fiindcă multe firme de consultantă in afaceri au „somat” in ultima vreme, imediat ce s-a publicat draftul de hotarare privind schema de ajutoare de minimis, acestea au inceput să promoveze aceasta oportunitate de finantare in speranta castigarii de noi clienti.

In ultima saptămană am avut intalniri cu mai multi intreprinzători care au primit oferte de la firmele de consultantă pentru intocmirea dosarelor necesare obtinerii unor astfel de finantari si am incercat să vedem cat costă intocmirea documetatiei pentru obtinerea unui ajutor de minimis de catre o firmă de specialitate.

In principiu pe piată circulă 2 categorii de oferte. Din prima fac parte cele ale firmelor care oferă asistentă doar pentru intocmirea dosarelor ce trebuie inaintate către Ministerul Finantelor Publice si care nu isi iau niciun angajament legat de obtinerea finantării sau de implementarea proiectului. Din informatiile culese ofertele acestora variază intre 300 EURO si 1.500 EURO, cele mai multe dintre ofertele de acest tip situându-se in jurul valorii de 800-1.000 EURO.
Din cea de a doua categorie fac parte cele care lucrează pe % din valoarea finantării nerambursabile si care isi incasează banii in 3 etape, respectiv:
– o sumă fixă de bani la predarea documentatiei către beneficiar;
– o primă de succes pentru cazul in care firma obtine acordul pentru finantarea proiectului de investitii;
– o altă sumă de bani pentru asistenta oferită in vederea implementării proiectului.
Din informatiile culese, sumele totale pentru cele 3 etape reprezintă intre 4% si 12% din valoarea finantării nerambursabile, marea majoritate a ofertelor fiind de 5-7% in cazul finantărilor de 200.000 EURO si de 8-9% in cazul finantărilor de 100.000 EURO.
Cu alte cuvinte pretul mediu pentru servicii de intocmire documentatie si asistenta completă pentru implementarea proiectului (pana la primirea transei finale) este de:
– aproximativ 12.000 EURO in cazul finantărilor de 200.000 EURO;
– aproximativ 8.500 EURO in cazul finantărilor de 100.000 EURO.

In general firmele serioase de consultantă merg pe varianta a doua, ele solicitand sume intre 500 si 800 EURO pentru intocmirea documentatiei, diferenta pană la 12.000 EURO (8.500 EURO pentru finantările mici) urmand a fi platită la primirea instiintării privind castigarea finantării si apoi in alte 2 transe pe parcursul implementării proiectului.
In cele mai multe cazuri la preturile anterior mentionate sa mai adauga si TVA.

Am reusit să aflăm si detalii despre o astfel de ofertă. O firmă cu experienta in acest domeniu isi fundamentează ofertele astfel:

  • Durata medie de implementare (inclusiv realizare studiu economic) = 12 luni
  • Numar mediu ore om lucrate/luna = 16 ore/luna
  • Salar orar net consultant = 40 EURO/ora
  • Total cheltuiala cu salarizare consultant = 57 EURO/ora
  • Total cheltuieli salariale = 12 luni x 16 ore/luna x 57 EURO/ora = 10.944 EURO
  • Cheltuieli de regie / administratie = 1.056 EURO
  • Total general oferta: 12.000 EURO + TVA

Daca vezi fundamentarea cheltuielilor pretul pare sa fie rezonabil.

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

w

Conectare la %s