Ce e mai profitabil: un magazin online sau un magazin clasic ?

Comertul este o activitate economică de valorificare a mărfurilor prin procesul de vanzare-cumpărare (negoţ). Asta inseamnă a cumpăra mărfuri pentru a le revinde consumatorilor sau utilizatorilor finali cu un anumit adaos. In timp evolutia economiei a condus la o largă diversificare a activitătilor din sfera comertului, atat din punct de vedere ale metodelor de vânzare sau formelor de distributie cat si al repartiţiei geografice.

Comertul clasic
Comerţul desfăşurat prin intermediul unităţilor clasice de vânzare este forma cea mai veche si obişnuită de comerţ. Caracteristic pentru acest gen de activitate este faptul ca unitatile de comert asigură condiţiile necesare pentru o expunere largă a marfurilor, pentru o alegere necondiţionată a produselor de către clienţi, precum şi pentru prestarea unor servicii comerciale care contribuie la îmbunătăţirea procesului de cumpărare. In cele mai multe cazuri clientii pot sa vadă, să atingă, sa incerce si chiar să miroasa (dacă e cazul) marfurile care ii intereseaza.
În cadrul acestui tip de comerţ se folosesc tehnici comerciale deosebit de complexe şi metode de vânzare foarte variate, bine adaptate pietei si nevoilor clientilor.

Comertul electronic
Ultimii 10 ani au adus o dezvoltare rapidă a tehnologiilor informaţionale ceea ce a condus printre altele si la revoluţionarea comerţului. A aparut comertul electronic care are ca mediu comercial internetul. Acesta ofera posibilitatea de a efectua cumpărături prin reţeaua internet, consultând cataloage electronice pe Web şi plătind prin intermediul cărţilor de credit sau a altor instrumente de plată.
Avantajele comertului electronic pentru consumatori sunt evidente:
– posibilitatea de a analiza intr-un timp foarte scurt o mare varietate de oferte, atat din punct de vedere al gamei de produse si calitătii produselor cat si din punct de vedere al preturilor;
– acces instantaneu la produsele diversilor comercianti din diverse zone ale tarii si din străinatate;
– efectuarea rapidă de cumpăraturi sau alte tranzacţii la orice oră din zi si din noapte si in orice zi a anului;
– in cazul produselor digitale primirea instantanee la domiciliu produsul comandat;
– posibilitatea monitorizarii promotiilor;
Pe scurt, pentru clienti, comertul electronic inseamnă o comoditate sporită.
Pe de altă parte există si anumite inconveniente pentru clientii care cumpara online:
–  imposibilitatea de a atinge obiectele sau de a „mirosi” online;
–  securitatea platilor;
–  imposibilitatea incercarii mărfurilor ceea ce in cazul incăltămintei si a hainelor poate fi o adevarată problemă;

Dacă comparăm cele 2 forme de comert ne vom da seama că desi comertul clasic este foarte bine dezvoltat si adaptat cerintelor clientilor datorită felului in care evoluează societatea, viitorul este al comertului electronic. Este adevarat ca exista si produse care nu se pretează prea bine la comertul online, dar marea majoritate a mărfurilor pot fi vandute prin magazinelor online.

Pentru cei interesati de pornirea unei afaceri intrebarea care se pune este: ce este mai rentabil ? …. sa deschid un magazin clasic sau un magazin online ?

Din punctul nostru de vedere raspunsul este simplu: magazin online. Pentru a argumenta acest raspuns vom incerca să punctăm cateva aspecte:
– nu este necesar un spatiu comercial costisitor. Este suficient un depozit, care poate fi amplasat chiar si la marginea orasului sau intr-un sat;
– nu e necesar să investesti in superfinisaje ale spatiului sau mobilier comercial scump;
– in ultima vreme oferta firmelor de software care pun la dispozitie magazine online a devenit extrem de convenabilă din punct de vedere financiar;
– se poate lucra cu un numar de angajati mult mai mic decat in cazul magazinelor clasice;
– se poate demara afacerea cu un stoc de marfa mult mai mic decat in cazul magazinelor clasice;
– aria de acoperire este nationala sau chiar internatională.

Este deja demonstrat ca magazinele online sunt mai profitabile decat cele clasice !

ATENTIE: desi pare foarte simplu nu este chiar asa deoarece in cazul magazinelor online există si niste probleme:
– promovarea afacerii este mult mai complicată decat in cazul unei afaceri clasice;
– clientii pot compara mult mai usor oferta magazinului cu ofertele concurentilor si in cazul in care raportul pret calitate nu e corespunzator sansele de reusita sunt aproape nule !
Cei care cred ca e destul sa iti cumperi un site (magazin online) pentru a avea succes vor avea probabil o surpriza neplacuta.

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

w

Conectare la %s