Dimensiunea minima a unui spatiu comercial necesar unei afaceri profitabile

Aproape toti cei care doresc sa isi deschida o afacere in domeniul comertului en-detail sunt preocupati mereu de amplasamentul spatiului si bineinteles de marimea lui. Este absolut normal deoarece acestea sunt elemente care influenteaza major profitabilitatea unei afaceri din sfera comertului.

Ar fi ideal  sa iti poti deschide un magazin de cateva mii de metri patrati si sa concurezi supermarketurile sau hipermarketurile dar asta inseamna investitii imense in cladiri, stocuri de marfa si costuri ridicate de operare (salarii utilitati, servicii, etc.). Pe de alta parte un magazin nu poate fi nici prea mic. Un magazin nu poate functiona numai daca dispune de un spatiu propriu, dotat si amenajat special pentru primirea, pastrarea si vânzarea marfurilor.

Pentru a functiona legal si a corespunde exigentelor din ziua de astazi ale clientilor trebuie sa aiba urmatoarea structura:

  1. Sala de vânzare – unde are loc procesul de vânzare a marfurilor;
  2. Spatiul pentru depozitarea marfurilor – destinat pastrarii stocurilor;
  3. Spatii auxiliare, dupa caz, în functie de profilul magazinului:
    – spatii pentru grupuri sanitare si sociale (vestiare pentru personal, dusuri, camere pentru repaus sau spatii pentru servirea mesei);
    – spatii pentru amplasarea tubulaturii de ventilatie, încalzirea aerului, conducte de alimentare cu apa, colectarea de ape uzate, cabluri electrice, cabluri telefonice;
    – spatii pentru primirea, dezambalarea si receptionarea marfurilor;
    – spatii pentru depozitarea temporara a ambalajelor;
    – spatii pentru efectuarea operatiunilor de retusat confectii si tricotaje sau pentru mici reparatii ale bunurilor de folosinta îndelungata;
    – spatii pentru diverse alte activitati;
    – birouri;
    – spatii tehnice: centrale termice, aparatuta de ventilatie si conditionare a aerului, centru de comanda/control IT (centrala telefonica, camere de supraveghere, statie de radioficare), hidrofor, statie de pompare-evacuare a apei uzate, încaperi pentru lifturi, spatii pentru tablouri electrice, etc.;
    – goluri pentru lifturi, scari rulante, benzi transportoare, tobogane etc.

Pana la urma, pentru buna functionare a unui magazin pe langa spatiul destinat efectiv vanzarii sunt necesare o serie de alte spatii in care clientii nu au acces. Si totusi care este dimensiunea minima a spatiilor pentru a putea deschide un magazin profitabil?

Se pare ca in ziua de azi ai nevoie de:

  • minimum   90 mp – 120 mp pentru a deschide un mic magazin la tara
  • minimum 100 mp – 150 mp pentru a deschide un mic magazin de cartier (magazin de proximitate)
  • minimum 120 mp – 175 mp pentru a deschide un mic magazin cu imbracaminte
  • minim 500-600 mp pentru a deschide un magazin de mobila.

Trebuie sa subliniem ca suprafetele indicate anterior sunt orientative. Asta fiindca suprafaţa de vânzare a unui magazin depinde de mai multi factori, dintre care mentionam :

  •  volumul si structura asortimentului de mărfuri comercializat;
  •  formele de expunere si vânzare;
  •  obiceiurile de cumpărare a populaţiei;
  •  amplasarea magazinului si particularitătile sale constructive.
Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s